Friday, October 19, 2012

Rindu emak...;(

Assalamualaikum♥♥

Hampir sebulan lebih bersamaan dengan ZulHijjah dya menjadi isteri orang.Amin sekali lagik..

Dalam menjadi isteri orang tak sama apatah lagi dya tinggal dengan keluarga baru.Penerimaan dan sambutan keluarga baru nampaknya baik2 belaka.Dya kena berfikiran positif.Dya tak nak belajar bersangka buruk,bertahkta kan hati hitam ..x nak..x nak.x nak.Dya kena belajar banyak benda baru dengan keluarga baru dari segi komunikasi,kehidupan dan kekeluargaa.Dya selalu memohon untuk dya belajar dan bukakan hati dya untuk penerimaan itu semua.Walaupun kadang kala amat sukar..hanya airmata yang boleh melenyapkan kekusutan hati dya.Series,kalau dya tak memangis,,tue bukan dya namanya..sensitif woooo !!

Dya inginkan sebuah keluarga yang harmoni walaupun berkehidupan sederhana itu sudah memadai.cukup.

Orang yang paling kuat dya rindui ialah EMAK..Kenapa mesti EMAK?sebab dya banyak berkongsi kehidupan dari segi positif dan negatif.Emak banyak membantu dya dari segi banyak perkara.Tak ternilai budi seorang emak hingga melahirkan anak.Lahirkan dya.Kuasa ilahi sangat2 dya kagumi.Usia dya sudah menjangkau 29 tahun dan dya tak bole melupakan emak dengan mudah.Dari alam persekolahan,dewasa sampai ke remaja.sampailah dya kahwin.semuanya emak.Orang kuat dya paling sibuk masa dya kawin pun emak..Sana sini emak..

abaikan gambar lama..sebab dya suke gambar ni..romantis gitu !!!

Kehidupan dya sudah berkeluarga sudah tak sama seperti mana dulu.Paling dirindui ialah keluarga.

Dari dulu sampai sekarang dya tak akan lupa emak sampai bila2..because I lOVE u forever n never.Bila di rumah baru,emak baru tak sama dengan emak sendiri.Betul tak??Sape2 pun akan bercakap begitu.Dya terima emak baru seadanya cume kadang kala hati membuak2 windu dengan mak but tak ada orang yang tahu kecuali rakan2 di blogger yang membaca entry dya.(hujan di luar seakan mengerti hati dya :(

Malam tadi,malam cabaran buat dya..rindu yang teramat sangat..Hanya gambar dan bau2 kata-kata emak yang membuat dya semangat dan terus semangat.

Cakap-cakap : Baru beberapa hari jumpa mak.dah windu lagikk..Semalam dya tipon mak.mak cakap dia demam..tue yang sedih.sebab dulu masa duduk serumah.kita nampak dia makan atau tidak.Sihat ke.Tido ke?Sekarang nak tengok macam mane?dya tak tinggal sama..tu yang lagik sedihh sangat2..

Terima kasih sudi baca !!!

19 comments:

  1. pun rindu sangat kat mak T_T

    tak sabar nak balik raya haji..

    btw..dya lahir 83 ke?

    ReplyDelete
  2. alaaa nak nangis..rindu my mummy jugak :(

    ReplyDelete
  3. hehe.. xpe... doakan mak ya hari2.. tanpa jemu. :)

    ReplyDelete
  4. mesti mak kamu pon rindukan kamu...

    owhh saya nak call mak saya jugakk....

    ReplyDelete
  5. Penah jugak rindu umi. Dapat je call dr umi tak berenti nangis sampai ke sudah.. Hehe~! sbar ye... mudah-mudahan mak dya sihat dan cepat sembuh. Dya kena kuat tau. Biasalah tu nak biasakan suasana di tempat baru. Be strong ye...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dya klu nangis payah nk stop kak..hihihi.

      Delete
  6. Akak doakan semoga Dya tabah selalu dan happy ye. Jadi isteri kena banyak bersabar :)

    ReplyDelete
  7. sabar..tu la adat resam perkahwinan..k ye..kem salam en.suami.sy kwn lama dia..kawin x jemput ye si bahar ni..

    ReplyDelete
  8. biasa lah tu adat berkahwin..sbr ye.kem slm kt en.somi..kawin x jmput bahar ni.hampeh tul.

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. Sedekah al fatihah iyer..al fatihah..

      Delete