Thursday, July 23, 2015

Raya Pertama Di Rumah Atok

Assalamualaikum.

Raya pertama hari tue aku macam biasa akan menziarahi rumah Atok Yah belah laki aku.Lepas solat hari raya serbu rumah Atok Yah pulak.Makcik pakcik sepupu saudara mara belah laki aku akan berkumpul dekat sini.Belah aku orang veteran yang dekat-dekat ramai dah tak ada dah.

Seronok rasanya berkumpul dekat sini.Belah aku sana dah tak dapat nak rasa nikmat raya macam nih. T_T


Amai dekat rumah Atok Yah langsung tak mahu dukung.Nak turun saja.Lagipun kat sini ramai kawan-kawan sebaya Amai.Itu yang dia jakun sikit.Sikit-sikit cakap "ibu kawan, ibu kawan, main." Amai dah pandai cakap sepatah dua patah.Apa yang aku cakap suruh itu ini dah pandai tunjuk reaksi positif.Alhamdulilah.



Bersama kakak ipar ku.Hug & Love


Kak Ana, Mak Ngah dan Mak Long.Diorang nih kakak kepada laki aku.


Ayah dan Amai.Sayang duaorang nih.Love.



Anak saudara belah laki aku yang gojes dan catwalk.Love.


Kalau korang nak tahu Atok Yah yang duduk dekat kerusi roda tue.Dah banyak umur Atok Yah nih tapi sihat mata terang lagi.Kenal muka siapa yang salam dia.Amai mula-mula kenal dunia takut sangat dengan Atok Yah nih.Tapi sekarang tak pernah jadi penakut pun.Habis semua orang dia nak salam cuit.



Ude dan Eja.

Selamat Hari Raya Semua !!!



Terima kasih sudi baca !!!

3 comments:

  1. meriahnya raya bile dpt beraya ramai2 ke umah sedara mara... biarlah riuh rendah tp rasa kejap je dh ptg hehehe dek pnt mcm2 kerenah

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...smoga dpt kt merasai kemeriahan raya y akan dtg nanti

    ReplyDelete