Thursday, April 16, 2015

MealShake Shaklee Atasi Sembelit

Assalamualaikum.

Amai merupakan salah seorang kanak-kanak yang sering sembelit.Sampai aku sendiri tak tahu nak bagi dia makan supplement apa yang senang popopopo.Kekadang tue kesian tengok nangis-nangis.Nanak..nanakk.mama.Sikit-skit mama..mama..Uishh.

Pelbagai aku bagi dia makan air buah,betik,pisang,yougrt still masih yang sama.Yang tak besh 3 hari dia tak popopopo.Emmm..pe rasa kalau toksin banyak sangat dalam badan kan.


Alhamdulilah dah nak habis pun sebotol.Insyallah nanti mummy oder lagik iyer sayang.


Tenok manja aku nih, macam nih wupenye kalau nak dia popopo.Nangis tue tak ubah muka macam aku masa kecik-kecik.Nak membuang pun nangis ker manje???Dia tengok tahi pun uewkk.uewkk.

Aku google dari blogger semua suggest minum MealShake Shaklee.Insyallah bole membaikkan sistem penghadaman dan popopo pun lacar sentiasa.Sebab petua dan tips yang lain aku pun dah cuba still masalah yang sama timbul.

Biasanya aku akan bagi mealshakes nih sudu kecil kemudian baru lah campur dengan susu tepung manja.Waktu malam je aku akan bagi sebab waktu malam manje kalau minum susu akan habis.Haus kot. Hampir sebotol aku bagi amai minum syukur alhamdulilah, hari-hari dia popopo tapi tahi pulak mengeras tapi ending baru lah lembik.Emm ok ker tue?Ok lah dari awak tak popopo risau tau mummy nih.



Info Meal Shakes Shaklee :

Meal Shakes Shaklee sangat terkenal sebagai multivitamin yang sangat sesuai untuk mereka yang tak suka telan pil.  Ia terbukti membantu menaikkan selera makan dan menambah berat badan dan sesuai untuk semua orang, termasuklah lelaki dan tidak mengira usia. Asalkan jangan bagi kepada anak-anak bawah 1 tahun. Meal Shakes mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral dan sangat sesuai sebagai multivitamin seisi keluarga. Saya sendiri memang amalkan meal shakes sebagai instant breakfast. Rasa kenyang dan bertenaga seharian!

Kelebihan Meal Shakes Yang Digemari Semua Orang
  1. Rasa yang sedap. French vanilla berkualiti tinggi
  2. Bau dan aroma yang menyelerakan
  3. Menambah selera makan anak
  4. Kaya dengan pelbagai zat yang baik untuk badan
  5. Membantu atasi masalah eczema
  6. Meningkatkan sistem imunisasi badan 
Walau bagaimanapun, kalau cara bancuhannya tak betul, maka hasilnya juga tak seberapa. Meal Shakes Shaklee ni ada banyak vitamin dan zat lain, jadi kalau bancuh dengan air panas, habis musnahlah vitamin tu. Kan dah membazir camtu. Sebab itulah aku nak kongsikan cara yang betul supaya kelazatannya dinikmati dan khasiatnya diperolehi.

Cara Makan Meal Shakes Shaklee

Sukatan Bagi Kanak-kanak 1-4 Tahun
  • 1 sudu kecil Meal Shakes
Sukatan Bagi Kanak-kanak 4-12 Tahun
  • 2 sudu besar Meal Shakes
Sukatan Bagi Orang Dewasa dan 13 Tahun ke atas
  • 2 sudu besar Meal Shakes
Suka saya ingatkan yang semua produk Shaklee 100% dibuat dari bahan semulajadi dan mempunyai sijil halal. Ingat ye, kanak-kanak dibawah umur 1 tahun tak boleh minum Meal Shakes sebab susu ibu sudah mencukupi! Ibu lah yang makan supplement. Kena tunggu sekurang-kurangnya 1 tahun.

Macam Mana Cara Penyediaannya?
Boleh dibancuh dengan semua minuman kegemaran anda seperti jus buah-buahan, air ribena, air bercoklat dan susu. Tapi, JANGAN campurkan dengan:
  1. Air panas
  2. Air berkarbonat atau bergas
  3. Minuman berkafein seperti kopi dan teh 
Mudah kan penyediaan Meal Shakes Shaklee ni.. Dah lah sedap.. Penuh khasiat pulak tu.. Ada banyak lagi kelebihan Meal Shakes termasuklah untuk elakkan anak sembelit dan untuk kecantikkan wajah tau !!

Terima kasih sudi baca !!

1 comment:

  1. kadang kadang jenis susu boleh buatkan budak sembelit..

    da cuba tukar susu..?

    ReplyDelete