Wednesday, January 16, 2013

wordless : Bekalan hari ini..

♥♥Assalamualaikum♥♥♥

peria katak bersama sambal pelam
home made from : MIL :)
Cakap-cakap : sejak tinggal bersama MIL dya dah rajin makan benda2 yang pahit2..air peria,tomato yang dibelender..diminum jus nya..Lobak putih lagik lah..ya ampun..Dulu dya memang tak bole nak accpet but now dah jadi makanan rutin seharian yang WAJIB :) (sebab dah tahu khasiatnya....)

Terima kasih sudi baca !!!

22 comments:

  1. peria dimakan camtu je mcm mkn ulam lain cicah sambal belacan? wah...akak kalau peria mmg tumis la..lum penah mkn mentah camtu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. akk kne try tau..rangup lagik tau..

      Delete
  2. peria tue memg akak xmkn..pahitnya tue..lobak putih ok lagi..awet muda dya lps nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu mkn ari2 insyallah mude kot..but mkan 1 2x je seminngu..

      Delete
  3. peria tu pahit...tapi banyak khasiat...
    tapi lum mampu nak telan..adehhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi pahit klu dibelender peria tue tau.. :P

      Delete
  4. terliur tgk smbl pelam tu..huhu..lame xmkn

    ReplyDelete
  5. tengok peria tu pun dah rasa pahit nye...

    ReplyDelete
  6. alamakk, kita lemah la sayur-sayur ni. hehe

    ReplyDelete
  7. makan mentah ke?xpahit ke..cheery biasa mkn peria goreng..ish susah nak telan ni taw

    ReplyDelete
  8. peria katak kalu dh cuci ngn garam selalul tak pahit, akak pun suke bt ulam

    ReplyDelete
  9. Kakak tak boleh telan peria....pahit.....hehe

    ReplyDelete
  10. bgs nya menu bekal awk..xramai yg mkn peria,sy pun xmkn..huhuhu

    ReplyDelete
  11. fara ta minat sangat makan sayur pahit2 nie . hehehe :)

    prioce tabita

    reg : rm320
    exclusive :rm360

    pape boleh email fara.libra@yahoo.com :)

    ReplyDelete
  12. lya mmg cannot go la dgn peria ni.. sbb mmg pahit sgt.. klo syur sawi pahit tu ok lg..peria ni mmg xleh la..

    ReplyDelete
  13. dya ada add akk kt fb? xde pon dya huhuhu. ce dya add sekali lg.sbb akk cr dya punye nick name, x jumpa laaaa :)

    ReplyDelete
  14. peria nie kalo goreng pon sdp..nk ilangkan pahit peria sblm goreng rendam dgn air garam..then goreng cm biasa :D

    ReplyDelete