Tuesday, October 20, 2015

Perkembangan Amai sebelum umur 2 tahun

Assalamualaikum.

Tinggal 2 hari saja lagik Amai akan masuk umur 2 tahun.Insyallah aku akan birthday Amai Jumaat nih. Sekejap je rasa masa berlalu kan.Baru jugak rasanya aku habis berpantang.Zaman pantang la moment paling indah sebab kita akan dilayan macam Sang Puteri .. ewahhhh !!!

22 /10 /2015 genap lah awak 2 tahun sayang !!!


Paling Amai terror ialah panjat naik kerusi meja. Habis satu rumah dia explorer.Amai pun jenis kanak-kanak yang penakut.Hyper sangat-sangat. Kekadang aku penat layan keranah dia aku pun boleh jadi hulk sekejap tau !!



Amai muka dan kelaku tak tumpah seperti ayah dia.Dari segi pemakanan dan mainan banyak lebih dari minat ayah dia.


Anak ayah !!!


Perkembangan Amai sekarang banyak benda yang dia tahu.Kalau aku suruh itu ini dah pandai ambil dan letak dekat mana.Cakap pun dah banyak terang.Dia punya peramah tu kekadang kala terover sangat.Cuma masih ada lagi bahasa ibunda dia yang masih tak pandai lagi.

Kalau suruh menyanyi lagu Let Go..Lett Goo aje lah yang dia tahu.Suwoh baca doa makan tido aminn je lah memanjang.

Amai dah kenal nama-nama sepupu dia haah..tu paling yang dia ingat.Orang yang paling rapat dengan dia Atok, Mak, Ayah, Ibu.Yang lain kalau tanya ta pandai nak jawab.Sampai situ je lah level dia.Hahahahaha.

Kalau aku tanya dah makan belum??Semua nya belum..Setiap hari aku akan tanya dia sayang ibu ker sayang ayah??Jawapan dia mesti AYAH.Amai anak ibu ker anak ayah?Jawapan dia mesti AYAH. Ayah yang selalu dia kena marah itu lah yang Amai akan ingat dan sayang.

Bab permainan yang tidak pernah Amai jemu dari segi tontonan dan mainan ialah ROBOCAR POLI.Kalau boleh 24 jam nak tengok cerita tue.Naik jemu pulak aku tengok.Nasib rumah ada astro rakaman boleh lah aku rewind berkali-kali.Senang sikit nak aku nak buat kerja.Kalau tidak aku nak melayan kerenah dia berejam nak dukung saja.Manja sangattt !!!

Setakat itu lah perkembangan Amai buat masa nih.Insyallah tunggu entry potong cake Jumaat nanti ya !!



Terima kasih sudi baca !!!

2 comments:

  1. selalunya bdk perempuan mmg rapat ngn ayah nya kan.....

    esok ckp lah umur bdk bijak ni yek

    ReplyDelete