Wednesday, May 6, 2015

Esah Selamat Bertunang !

Assalamualaikum

Cuti empat hari tue, aku tak ada planning jejalan ke mana pun.Lagipun laki aku buka kedai rugi tak bukak sebab ramai orang balik ke kampong sempena cuti lama tue kan.Hrmm.Jangan ingat aku memerap ke rumah je ehh..silap tue, aku pun kena join sekali tolong laki aku kat kedai.Hrmmmm.Sepanjang cuti empat hari banyak jugak aktiviti selain bertemu dengan saudara-mara.Hihihi

Cousin aku Esah selamat bertunang 1 Mei hari tue.Selamat jugak minah nih.Dulu dia nih lah pengapit masa aku kawin.3 tahun berlalu sudah.Tup-tup minah nih dah nak taweennn.Pertunangan hanya setahun sehidup.Alhamdulilah.


Wei nok kita sama tinggi lah wupenye..Esah nih sepupu belah arwah mak aku.Kira nya arwah mak dengan mak Esah nih adik beradik.Arwah mak anak yang sulong.Kat rumah ini lah tempat kita bermain masa zaman kanak-kanak.Arwah atok selalu upah ice cream malaysia.Kalau ingat-ingat mau tak sedih kan.Semuanya berlalu dengan pantas.


Nok pas nih ko dah jadi tunang orang.Jaga diri tue sikit tau.


Atucara sarung menyarung cincin.Ramai jugak rombongan belah lelaki nih.Meriah sungguh aku tengok Esah punya majlis sebab dia anak paling last.Tu yang buat meriah walau pun sederahana.Makanan dan desert pun bole tahan.



Bersama kakak ipar.Berseri sikit muka ko nok.Make up semua sendiri pelamin,gubahan semua sdn bhd.Terror jugak minah nih.


Hantaran belah lelaki dan perempuan.Yang ini pun sendrian berhad.


Pelamin pun Esah DIY jugak.Bunga je yang sewa.


Bersama anak-anak saudaraku yang sado-sado.




Manje kat rumah sini dia lah paling hulk.Habis semua dikerjakan.Hrmmmm.Dia dah bijak sikit akal pun dah banyak.

Bersama kakakku yang tersayang.Belah kiri aku tue.Kakak esah yang tua sekali.


Adik beradik JDT.Muahhh sikitttt.


Sementara tunggu belah lelaki sampai.Kelek baby debab nih.Wangi bau baby nih.Nikmat.


Yang ini anak sepupu aku.Montel.Pegang pun mantap badan.Pegang sekejap jek pastu manje merengek nak duduk sama mummy dia.Tak bagi mummy kelek orang lain.


Terima kasih sudi baca !!


2 comments:

  1. bukak kedai pe dik laki ko? best kan kalu niaga nih... seronok mengira duit... akak suke

    cantik sepupu ko nyer makeup, pelamin tuh pun comei n simple...

    ReplyDelete
    Replies
    1. buka kedai runcit jek kak.Biz kecil-kecilan.

      Delete