Thursday, May 7, 2015

Playgroud Marrybrown

Assalamualaikum.

Kebiasaanya hujung minggu aku akan ambil satu hari atau setengah hari mengisi kekosongan bersama Manja.Mummy cuti empat hari pun tak bawa awak ke mana-mana pun.Asalnya tak planning pun nak ke Marrybrown tue.Bila aku baru teringat aku ada member card VIP Marrybrown terus menuju ke situ.Dalam hati sambil makan dating berdua dan Manja boleh  main playground kat situ dengan happy.

Bila sampai aku nak order makanan, Manje dah mula nak meloloskan kan diri dari dukungan aku.Mana tak nya bila dengar riuh-rendah dekat playround mau tak nya susah hati dia.Lagi lah ramai kanak-kanak kat situ.Mesti nak join sama.Manja masa beberapa bulan takut sangat dengan orang berbeza pulak bila dia banyak akal dah mula bermesra dengan sesiapa.Tak kira orang kenal dia mahu pun tidak.Paling besh siap tatata..tataata...haii..haiii.Ikut perangai siapa lah tue kan.Peramah semacam.


Bila tak beshnya yang kanak-kanak yang besar dalam 7-8 tahun pun ada kat situ.Bila dah ada diorang yang dewasa nih mula lah main menganas.Lempar-lempar bola.Panjat-panjat.Itu yang jadi ikutan kanak-kanak yang kecil.Hope diorang lebih alert tentang penggunaan playground untuk usia berapa baru bole masuk.


Manja happy kat sini.Pertama kali nampak makan minum semua geleng kepala.Next time bawa awak ke sini lagi iyer.Tengok mood daddy awak sikit eh.



Asik pegang bola je Manja nih.Bila mummy mintak geleng-geleng kepala tak bagi.


Manja takut nak masuk ke dalam kolam yang air bola tue.Aku try dia letak dalam tue.Melalak pulak minah nih.Huhhh !


Dan yan tak besh nya Manja tak mooo balik dahhh.Daddy nak buka kedai sayang.Awak pulak buat hal.Dan meronta-ronta kat situ bila aku dukung dia.Hrmmmm.Satu restaurant dengar suara dia.Melalak tak puas main ker atau tak pernah main playground.Semuany jadi tanda tanya.Sampai ke kereta still lagik tunjuk-tunjuk Marrybrown.

Kesudahanya aku beli kidsmeal Marrybrown nak pujuk hati dia.Free botol air.Aku pilih kaler pink.Bila dah ok sikit baru naik kereta.Baru lah diam.Huhhh Manja dah lebih sayang rupanya iyer..


Baru lah aku tahu kanak-kanak memang suka dengan playground.Dulu tengok kanak-kanak menangis meronta-ronta hendak kan sesuatu begitu jugak dengan Amai.Aku semakin memahami teoiri kanak-kanak zaman sekarang.Hrmmmmm...Aku kena lebih banyak belajar dan terus belajar.


Terima kasih sudi baca !!!

1 comment:

  1. bdk2 mana blh tgk je tempat menan gitu... depa nngis2 sbb naik main kt sana tuh kui3...

    pandai lah amai nk ber interaksi n berkwn2 ngn yg lain2

    ReplyDelete