Tuesday, March 31, 2015

Hantar Anak Saudara Balik Asrama

Assalamulaikum.

Sabtu lepas habis je makan KFC terus hantar anak saudara aku Suhaila balik asrama.Sekolah asrama dia pun tak jauh dengan rumah aku pun.Sekolah Menengah Parit Haji Hassan,Sri Gading.Dekat je lokasi sekolah dengan rumah dan opis aku.Lagipun minah nih seminggu sekali balik rumah.Hari Sabtu Suhaila ada kelas khas agama.Rugi lah kalau tak sambung.

Sebelum balik layan tekak dia yang teringin nak makan KFC.Baru berapa bulan masuk asrama dah kepingin makan KFC.Nafsu budak sekolah yang duduk dekat asrama memang cam tu lah.Macam-macam nak makan.Suhaila cakap dah jemu makan dekat kantin sekolah lah aunty :P

Adik Suhaila nih ada kememeh sikit , masa tak dapat masuk asrama kat sekolah nih nanges bagai nak rak tau.Kesian dia aku tengok.Seboleh-boleh nak masuk asrama.Lagi satu aku tengok dia rajin belajar semangat nak bersekolah tue memang ada kesungguhan dia.Tabah menjalani peperiksaan UPSR sebelum ayah dia meninggal.

Abang ipar aku ayah kepada Suhaila pergi dua bulan selepas mak aku meninggalkan aku buat selamanya.Dalam masa terdekat ahli keluarga pergi dalam masa yang singkat.
Aku tahu adik Suhaila nih tabah dan tahu tanggungjawab dia akan datang.Awak kena bela ibu awak akan datang tau dik.Kesian ibu awak hempas pulas kerja nak bagi awak pelajaran yang terbaik.



Dik solat lima waktu jangan tingal tau.Penting sangat.Ingat lah Allah selalu ada dengan kita :)


Masa hantar Adik Suhaila kat sini.Tetiba rindu zaman sekolah lah.Rugi tak belajar sungguh-sungguh dulu.Kang daah kuli kilang jek :P


Belajar rajin-rajin tau dik.Jangan nak calling ibu selalu.Tahan sikit hati tue.



Tengok lah Kakak Uda aku sibuk memunggah telekung dengan uniform sekolah.Akan datang manja pun akan lalui situasi cam nih kan.Rasanya aku dah resign kot masa tue.


Adik Suhaila pun ada bungkus bawa balik asrama.Boleh makan dekat dorm nanti.



Terima kasih sudi baca !!!

6 comments:

  1. Teringat kenangan masa duduk asrama zaman sekolah dlu...:)
    singgah petang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. menyesal tak sekolah betul2, kang tak dapat dok asrama.hihihi

      Delete
  2. ank sedara n maks edara nmpk sebaya je..
    sedihnya pjlanan suhaila..moga beliau trs tabah mjdi insan berjaya...
    al-fatihah buat arwah abah suhaila..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebaya ker??alamak nmapk muda lah gitu nya..lalalalalala
      sedih sgt yang,arwah ayah beliau pergi lebih 2 bulan dengan arwah mak.sedih sangat sampai hari nih :(

      Delete