Wednesday, July 11, 2012

Maafkanlah..Walau sebesar mana salahnya..

Assalamualaikum...

Mudahkan memaafkan seseorang?Siyessss !!!
Answer : Dya mudah memaafkan orang T_T

Susah.Kalau korang susah nak memaafkan seseorang kerana maka korang di dorong oleh ego. Ego di pula di api-apikan oleh nafsu. Nafsu pula di api-apikan oleh bisikan syaitan. Syaitan ni musuh khalifah Allah yang paling nyata.

Jika korang mendahulukan Tuhan dalam apa jua yang korang lakukan, pasti korang berani memaafkan, walau sebesar manapun kesalahan seseorang itu.Tak ada guna menyimpan dendam pada sesuatu yang sudah berlaku di masa lalu.Iyer dak??

Dendam dan sakit hati menghalang korang dari maju. Sekuat manapun usaha kita, jika masih ada dua perasaan ni (dendam dan sakit hati) kemajuan yang kita capai tak akan berkembang.
Dendam menyemarakkan ego kita, sebab tak akan puas hati selagi orang tu tak lutut meminta maaf pada kita atau selagi orang tu tak susah hidupnya.

Apabila  berbuat kesusahan pada seseorang, maka akibatnyakita juga akan dibalas kesusahan, bahkan mungkin kesusahan lebih berat hingga kitamerasa sungguh menyesal... :)


Cakap-cakap : 2 3 hari lepas de peselisihan fhm antara dya dengan seller..series sedih,kiciwa,kecil ati pn dengan seller boutique tue.dya tak akan menyebut nama2 yang berkenana cukup dengan kata istialah "tepuk dada tengok langit".


Terima kasih sudi baca !!!

1 comment: