Tuesday, April 2, 2013

Sedih atau gembira..hadapilah dengan tenang..

♥♥Assalamualaikum♥♥♥

Entry di bulan April kali ini agak suram sedikit..Mood bila nak menulis memang ke laut lah..

Dalam hidup ini, tak semua yang kita harapkan akan berakhir dengan kegembiraan..kadangkala tersasar jauh dari apa yang kita impikan..mungkin berlaku atas sebab kesilapan kita, atau juga kesilapan dari pihak lain...yang paling perit jika kita dah cuba buat yang terbaik, tapi akhirnya seperti yang tidak disangka akan terjadi jugak..kan?? apalah petang2 ini touching..x elok tuk baby tau..hihihi..sometimes kena luahkan juga di blog yang comot ini kan..
 
Dalam hidup ni jugak, tak semua orang disekeliling kita akan suka pada kita..walau macam mana baik sekalipun kita layan seseorang, tapi kalau orang dah tak suka, tetap tak suka...setakat tak suka takpe lah lagi...tapi apa yang lagi memburukkan keadaan, kalau ada cerita buruk timbul dibelakang tanpa kita sedari...yang lebih menyedihkan lagi, ada manusia yang didepan kita baik baik saja tapi dibelakang ada fitnah, umpatan, cacian, maki, kata keji....jadi renung-renungkan lah..jauh fikiran dya petang2 ini kan..
 
Apa jua yang berlaku jangan sesekali lah kita membalas dengan keburukan...lebih baik kita berdiam atau teruskan dengan senyuman...sebab senyuman itu kan penawar segala kedukaan....berdiam itu lebih baik dari berkata kerana takut salah kata boleh membawa kepada kesengsaraan dan persengketaan...
 
Cakap-cakap : hanya allah sahaja yang mengetahui...aku bermohon padamu ya allah semoga engkau temui aku dengan ketenangan dan pendamaian..
 
Terima kasih sudi baca !!!
 

7 comments:

  1. assalamualaikum lydia...betul tu kena juga hadapi walau dlm keadaan apa pun...;)

    ReplyDelete
  2. jangan sedih sedih tau... itulah yang mendewasakan kita..

    ReplyDelete
  3. banyak2 bersbr yek, dya tak blh sedih2 nnti emosi tu bby dlm perut blh rasa... biasalah dik, manusia kt dunia nih mmg mcmtu... kalu kite pikirkan sgt ckp2 org lain, hidup kite yg sengsara... kite pkr diri kite dulu yg pnting nyer

    ReplyDelete
  4. dalam nya maksud tersirat....

    ReplyDelete
  5. kdg2 org tu nmpk baik depn kt tp hakikatnya lain..

    ReplyDelete