Wednesday, April 10, 2013

Cocoa Butter Formula Palmers Untuk Saya Yang Mengandung

♥♥Assalamualaikum♥♥♥  

Bila dah perut semakin membesar dan membesar semakin tue lah banyak yang perlu kita ketahui tentang bayi mahupun ibu.Semestinya losyen cocoa butter palmers amatlah sesuai bagi orang yang mengandung especially for me ya.Baunye dya bole terima.Kalau bole nak sapu je kat roti..bole gitu???Kepada ibu2 mengandung sure orang pernah gune kan??Kalau yang tak menggunakan,maybe alahan bau atau alergic.Alhamdulilah dya dah menggunakan hampir seminggu dan dya firstime guna.

Losyen butter ini sebenarnya lebih baik digunakan dari awal kehamilan mengelakkan dari parut yang degil jelas kelihatan apatah lagi cam dya spesic perut yang berlemak...hohohoho..(walaupun kandungan dya dah mencecah 11 minggu gigih menyapu..rajin tak???) lebih baik cegah dari berlarutan ..iyer dak..???

Insyallah dya akan menggunakan sehinggalah sembilan bulan.Ramai yang ibu mengandung kata losyen ini baik digunakan sepanjang tempoh kehamilan..dya akan cuba ya !

Cocoa Butter Formula -Sesuai untuk ibu mengandung:-


1. Melembutkan dan memperbaiki kulit yang merekah dan terlampau kering. 
2. Menyerap jauh ke dalam kulit untuk melembapkan kulit kering dan memperbaiki kulit dan tona kulit.
3. Juga boleh lighten parut. Produk cocoa butter biasa digunakan untuk parut. 

Korang pun jangan lupa tau,cocoa butter lotion ni ada banyak jenis..hari tue masa beli kat guardian,siap tanya staff  nak double confirm dya tak salah membeli..sebab mula2 dya amik jenis untuk kulit bukan untuk ibu mengandung.Bila staff show semua jenis cocoa butter ini,baru lah tahu kena cari yang ada gambar perempuan mengandung.Kalau tidak,hampeh nya menyapu..

Dya beli di Guardian RM34.88 dan free yang comel dan kuit bole diletakkan dalam beg untuk dibawa ke mana sahaja.Harge setiap kali sale memang tak sama.Korang kena pandai2 jimat berbelanja.Untuk ibu mengandung kena try ler.Tak rugi menyapu losyen tue sebab banyak kandungan vitamin dalam tue.

Cakap-cakap : Bila dah start menyapu..banyak lagi dya akan sharing kat sini dari segi supplement,fashion baju preggy dan pemakanan untuk ibu2 mengandung.Dya hanya guna produk sesuatu tue bila betul2 confirm yang terbaik sahaja tau..Hebaq tak???Bukan untuk dya, malah untuk baby dya jugak.. :)

Kepada ibu2 blogger kat sini,sharing lah tentang ilmu2 ibu mengandung ini kat dya -_-

Terima kasih sudi baca !!!

5 comments: