Saturday, January 20, 2018

Amai masuk pre-school Jawahir Aulad

Assalamulaikum

Servey punya servey pre scool dekat Senggarang nih Tadika Kemas, Tadika Tahfiz Bahghahd, Tadika Jawahir Aulad aku pilih Jawahir Aulad untuk kemasukkan Amai ke tadika.Sebab ramai bagi feedback cakap Jawahir Aulad dekat situ ok..kalau boleh aku memang nak ambik ada islamic english sikit..

Lagi satu aku suka Jawahir Aulad ini boleh ambik petang..senang..biar dia lama sikit dekat tadika..Kalau tidak asik karton , ipad..karton ipad..

Jawahir Aulad nih ada ambik pengambilan pelajar dari umur 4 tahun sampai 6 tahun..kelas pulak dari pukul 8pagi sampai 3.30 petang..petang ada aktiviti solat berjemaah, makan tengahari, mandi dan buat homework sekali.Bagus jugak Jawahir Aulad ada buat aktiviti petang..

Awal bulan Disember aku awal-awal dah booked nama Amai dekat Jawahir Aulad..last year terlepas sebab ramai kemasukan pelajar dekat situ..So masa booking tu dapat uniform dengan  kain bahan untuk buat jubah dan baju bai..

Uniform Amai masa dapat pun besar giler..tu pun aku pergi repair dekat tailor..


Jumlah yuran dekat Jahawir Aulad untuk umur 5 dan 6 tahun dalam RM520.00 sudah termasuk buku tulis, alat tulis, lemabaran kerja, uniform sekolah..dan tabung kesihatan dan tabung keceriaan....Yuran bulanan RM150.00..rasanya branch lain pun sama kot.

Kebanyakan semua pelajar ibu bapa ambil 3.30 petang..laki aku pulak kalau boleh nak ambik Amai dalam 12.00 tengahari cam tue..Pengetua Jawahir Aulad cakap  rugi pembelajaran dia ..aktiviti petang tak dapat buat..praktise dulu..mana tahu Amai ok..tapi alhamdulilah sepanjang 2 minggu persekolahan ayah dia ambik pukul 3.30petang..senang ayah balik kedai terus ambik dia..kalau ambik 11.00 pagi atau 12.00 tengahari masa nya cam pendek.



Seisi orientasi pada 31/12/2017..management Jawahir Aulad buat lebih awal sehari bermula nya seisi persekolahan..Nasib baik orientasi bermula 8.00 pagi sehinggan 12.00 tengahari..setengah hari..seisi suai kenal masa nih..Amai join seisi orientasi sampai pukul 10.30 pagi..sebab pagi tue Amai ada appoitment dekat doktor..Amai kurangs sihat..demam , flu dan batuk sikit..



Nama saya Aliya Maisarah...




Nih kelas untuk umir 5 tahun..ok jugak lah kelas dekat sini..yang pakai baju kelabu tu cikgu yang mengajar umur 5 tahun...teacher Fadzilah..



InshaAllah ok Amai dekat sini..lagipun umur 5 tahun tak payah lah nak expect lebih-lebih..Janji dia pandai bergaul , jumpa kawan-kawan sebaya..belajar displin sikit..belajar English, Matematik dan Bahasa..ada belajar akhlak, ibadah, jawi ..aran itu dah cukup bagus..aku bukan nak push dia belajar sangat pun..

Mudah-mudahan jadi anak yang solehah..syukur dah...



Ootd orientasi dalam keadaan demam..semangat dia kuat.. 

Setiap hari aku cakap dekat Amai..lepas nih kena rajin pergi sekolah tau..Ibu tahu Amai semangat nak pergi sekolah sebab ramai kawan-kawan dekat situ..1 Januari aku awal-awal dah apply cuti..Aku yang excited hantar Amai..hari pertama kan.


Tengok anak dah masuk school nih..rasa tua sangat dahh nih....hahahahaha..


Terima kasih sudi baca !!!



.
























No comments:

Post a Comment