Thursday, June 28, 2018

Sudah 25 minggu..

Assalamualaikum.

Hai semua..lama dah aku tak update blog nih kan..habukkkkk..macam mana raya korang tahun nih? besh tak? aku nk story entry pun malas rasanya..bila perut semakin membesar apa pun tak boleh..hari nih free sikit tu yang semangat nak update...hihihihi..


Alhamdulilah baby pun dah masuk 25 minggu..sekejap lagi dah nak masuk 7 bulan..kejap je kann..Perutku pun semakin membesar..pakai apa pun tak boleh sorok perut tu..

Bila pakai baju nih time raya baru lah sepupu , makcik pakcik perasan perut ku sudah membesar..Beli baju nih pun awal tahun hari tu..beli kat poplook..Aku dah 2 tahun pakai jenama poplook setiap kali raya..suka shopping dekat situ sebab kualiti kain tahan lama dan tak pernah mengewecakan...




Ahad semalam ada check up baby ..bila scan semua..doktor kata baby semua nya ok.. Berat baby pun dah naik 851gram..banyaknya..Alhamdulilah..Doktor kata baby aku lebih dari jangkaan bulan..Kalau ikutkan minggu kiraaan baru 700g saja..tapi lebih pulak..adehh..Adik nanti besar cam ayah lahnih..confirm..

Bila aku tanya doktor..semua ok..hati pun ok...jaga makan dan makan supplement tambahan..aku angguk-angguk tanda faham..mana tak nya naik banyak..aku pagi petang malam mesti nak makan nasi..tak nampak nasi sehari..aduhhh..macam kucing kepanasan tau...

Pregnant kali nih aku tak berapa like sangat minum susu..lebih suka makan pil kalsium..kalau tak makan kaki cepat kram dan lenguh lagi-lagi waktu solat..

Semoga anak ibu membesar dengan sihat hendak nya...


Terima kasih sudi baca !!!


No comments:

Post a Comment