Friday, November 17, 2017

Amai berwajah baru..

Assalamualaikum...

Salam jumaat korang..sekejap je esok dah Sabtu kan..aku dari sehari ke sehari nak potong rambut Amai..setiap kali nak pergi mesti kedai aunty tue tutup..Biasanya aku potong rambut depan je..nanti bila ambik gambar nampak lah senget benget..tak pasal2 Amai tanya ibu rambut Amai tak cantik...Kali nih aku nak potong belakang dengan depan..

Memang dah niat sebelum masuk umur 4 tahun lagi2 nak potong cake minggu depan aku nak dia berwajah baru..

Sebelum nak gunting rambut..dan pesan dengan Amai..ibu nak gunting rambut Amai tau..nanti sampai kedai Aunty jangan nangis tau..Nanti duduk diam Aunty sikat lepas tue potong sikit..Nanti Amai comel..Macam-mcam aku pesan dia masa dalam kereta... :-)

Sampai je kedai aunty terus diam..aunty tue suwoh duduk dekat kerusi dia pun diam..Dah faham bahasa ibu nampak gayanya...


Nih first time Amai gunting rambut belakang..sebelum nih masa baby botak kan sekali..lepas tue simpan..ingat nak sampai dia besar..tapi tak kesampaian..Amai pulak tak nak ikat rambut..dah gerbang macam hantu kak limah..Atok kekadang suka usik..rambut panjang cam hantu..hehehehehe..

Lagipun next year Amai dah nak masuk sekolah..kang pergi school kena pakai tudung..biar dia selesa sikit..




Siap je gunting..aunty pun puji comel lah adik...Sampai nak bayar pun cakap Amai comell..Thank u aunty..



Taraaaa.....Amai berwajah baru...new style...




Bila dah potong rambut pendek cam nih..nampak sangat Amai dah nak jadi kakak...hehhehehe..insyallah ada rezeki ... #teringinnakadababy..
# doakanyangbaikbaik



Terima kasih sudi baca !!!

No comments:

Post a Comment