Wednesday, June 3, 2015

Tahlil dan Yassin Untuk Arwah BONDA

Assalamualaikum.

Pemergian bondaku sudah setahun berlalu.Setahun berlalu dengan terlalu pantas.30.05.2015 Sabtu aku sepakat adik beradik untuk membuat kenduri tahlil sebelum tiba nya ramadan.Secara kebetulan minggu ini pun cuti sekolah.Dapat lah berkumpul bersama-sama.

Alhamdulilah seramai 30 orang yassin orang perempuan yang hadir petang tue.Masa bacakan surah yassin aku tersedu-sedu membacanya.Rindu padanya hanya tuhan mengetahui.

Alfatihah untuk BONDA.

Malam packing untuk beri doorgift untuk tetamu perempuan aku sebak sangat.Rindu sangat dengan Bonda.Tahun kedua menyambut ramadan tiadanya BONDA disisi.Tulah aku rasa paling sedih sampai bila-bila.



Doorgift aku simple je untuk tetamu petang tue.Senaskah yassin dengan terjemahannya sekali.Yang ini aku tempah dengan kawan.50 senaskah.Senaskah RM1.70 aku pilih readymade punye senang siap ada tagging TERIMA KASIH.


Yassin tue aku masukkan lagi dalam tupperware berharga RM2.00 sebekas.Murah kan dengan beg recycle yang berwarna warni.Lagipun aku suka warna pelangi.Nampak meriah gitu kan.



Alhamdulilah siap jugak packing malam tue.Assistant aku anak-anak buah aku yang tolong packing tapi dengan syarat kena ada upah.Tu lah ragam bodak-bodak sekarang.Kerja sikit upah nak lebih.

Masa aku dah letih sangat tambah lagi mengantuk yang amat.Esok lusa ada majlis paling meriah.Tenaga kena simpan sikit.

Syukur alhamdulilah majlis berjalan dengan lancar petang tue.

4 comments:

  1. sabar lah dik...
    alfatihah bt arwah... moga rohnya dicucuri rahmat...

    ReplyDelete
  2. Al-Fatihah.cantik yassin tu.

    ReplyDelete
  3. Assalam, morning mshazadoes ape kabar? Al Fatihah buat Arwah Bonda...

    ReplyDelete