Thursday, May 17, 2012

Warna Tema Majlis

Assalamualaikum..Bile sebut tema kaler,ramai sang pengantin akan memilih pelbagai design.corak yang berwarna-warni..bukan pelangi wokey !! ha2..hrmm..Dya sendiri ada kaler pilihan sendiri..simple,ringkas, dan menawan bila dipandang.cewahh..sepuk muke sendiri..Hari ni dya satu hari pilih design baju,gondem blog orang,cari doorgift..macam2 search kat pak google hari ini..but i m not hackers wokeyyy !!! Dya cari ilmu perkahwinan.Kalau ada yang tercopy.tercuri mohon maaf iyer..sekadar berkongsi sahaja..


Baju Nikah - Putih :)
Sesuai untuk akad nikah dya nanti.Sangat2 suka.Simbol kesucian dan murni,putih ini juga memberi maksud muda dan kesempurnaan sang pengantin yang memakai putih.Kebiasannya mencari kegemilangan.Putih juga merupakan warna malah melambangkan kebersihan juga memberi erti kata lain sebagai permulaan hidup baru yang bakal dihiasi dengan cinta..puyoooo !! dahsyat tol ayat ini...




Resepsi - Merah Jambu - My Favorite kaler :)
Warna yang sangat lembut dan penuh kewanitaan.Pengantin perempuan yang mengabdikan merah jambu akan kelihatan penuh dengan sikap keibuan yang sentiasa melindungi yang tersayang dengan penuh perhatian..i labiue lah .. :)



Resepsi - Hijau Tua -Second Kaler
Menimbulkan unsur hidup,segar alam dan kesuburan.Dikatakan mengutamakan kesihatan dan alam yang merupakan warna harmoni dan seimbang.Hijau merupakan warna gabungan kuning panas dan biru sejuk.Ia warna uang menenangkan dan aman.Juga dikaitakn dengan seorang yang jujur,bertanggungjawab dan penyayang.Amin.


Terima kasih firdaniweddingdiary.blogspot.Info yang baik baik tuk dya..

Terima kasih sudi baca :)

5 comments:

  1. bila tu lydia .tak sabar tunggu lydia tepek gambar kahwin lydia kat sini.mesti cantik : )

    ReplyDelete
  2. insyallah tahun ni cik ina..nnti dya bg cik ina kad iyer...

    ReplyDelete
  3. merah jambu dan hijau gelap tu dua dua cantik!

    ReplyDelete
  4. dya pun suke sgt kaler tue,,nk pkai msa big day nnti.. :)

    ReplyDelete