Tuesday, May 15, 2012

Kursus Kawin

Salam semua..

Besh tak tajuk entry kali ini..debaran beb!! aura nak penantin dah muncul..ini khusus untuk yang berdarah manis atau yang ingin menamatkan zaman bujang cewah !!! Prosedur untuk berkawin perlu mengikuti kursus terlebih dahulu.Bila bab kawin banyak yang checklist perlu dibuat dengan teliti..kalau tak buat checklist betul2..compom kelam kabut..seriuoss !

Semua orang sedia maklum kursus kawin ini paling penting sekali.Setiap minggu mesti pejabat agama akan mengadakan kursus ini..Depent pada u olls bile nak join..Sah laku seumur hidup.Last week dya pergi bersama en.tunang.Kalau nak diikutkan en.tunang memang tak nak pergi,kene pujuk berkali2,mengada tol dak laki2 sekarang ini kan?kan??Survey punya survey dya pilih tempat kursus di Pejabat Kadi Daerah Batu Pahat,Anjuran Badan Kebajikan Kakitangan.

Alhamdulilah dya selamat dan berjaya ..amin..Kursus kawin selama dua hari.Sabtu & Ahad sahaja..RM120 setiap orang..(mahai kan??rasanya di Johor sahaja yang dua hari..dan bayaran nye.agak...... ?????).Ceramah pun ada yang besh dan ada yang mengantuk sikit..Kalau kena ceramah yang pandai buat lawak segar sikit bijik mata ini..So far ok lah..ada juga menyediakan sarapan pagi,makan tengahari,minum petang.Tempat pun selesa..ada air-cond..

Untuk pengetahuan u ollss..kalau nak pergi kursus kawin ini biarlah dengan berpasangan..Kalau pergi sorang-sorang tak dapat nak merasai perasaan nak kawin tue tau.. seriuossss !



Terima kasih sudi baca ...

4 comments:

  1. sudah nak jadi org isteri liao...
    jagan main2 lagi hoh

    ReplyDelete
  2. kt KL pon 2hari..
    congrst lydia...bila mjlisnye ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo.iyer k??ingt jb jek yg 2 ari..letih sgt msa 2 tau..insyallah lepas raya nnti..

      Delete