Wednesday, April 25, 2012

Holiday Yogyakarta 16~19 April 2012

Salam semua..hari ni dya nak story skit2 jek about holiday last week.besh n enjoy walaupun pergi berdua sahaja..girl ok not boy..hahaha2..gedikss melanda..Pertama kali berhijrah ke negara orang2 sgt2 muhasabah diri dya tentang taraf kehidupan,situasi,sekitar,komunikasi, pemakanan n sebagainye lah..but dya bersyukur kerana di Malaysia kaya dengan kehidupan yang begitu selasa dan yang paling penting AMAN dan MAKMUR :)

Tiba di Yogyakarta jam 8.15 pagi..waktu di Malaysia jam 9.15pagi..Penerbangan sedia maklum di terbangkan oleh Air Asia LCCT KLIA..Telinga dya de sakit sakit akibat frenkuensi kapal (btol k tidak sains dya nih???tepuk dahi jap) mungkin radar ketinggian kot..ni kene tanya yang pakar..klu salah..sila maafkan saya !!!Sampai di airport Yogya sesak jam..almaklum lah pendatang kan??kn?kn??foreigner??uhh !!no!! hahaha!!

Sila beratur iyer bak..!! tu lah kata2 pegawai2 imigeresen di situ..walaupun sesak2 but semuanya passmaknenya dya pendatang yang mematuhi undang2 penerbangan..cewahh !!! kelas kau maria !! abis checking terus mencari bas menuju ke Hotel Manohara.Tambang bas yang pertama  1 orang 3Rupiah.dya kene menaiki bas 2x Tambang bas ke 2 ialah 15Rupiah untuk menuju Hotel Manohara..bas yang dya naiki panas sangat..xde aircond..lagi2 cuaca di sana memang panas..semasa menuju ke hotel tu,,ada pemuzik jalanan bernyanyi sambil berhibur di dalam bas..mereka semua adalah pengemis sebenarnya..dya x menderma but nyanyian sgt2 LIKE.. xde sumbang,piching ok,note pn ok..klu msuk AF conpom winner..hahaha2..dya pun kesian tengok diorang nak mencari sesuap nasi dengan cara sebegitu.. (syukur di negara kite semuanye ada)

Majoriti kehidupan di Yogya sgt2 sederhana..

Pic sekitar di Jogya layansss..










No comments:

Post a Comment