Wednesday, June 15, 2016

Puteri Ayu..Uohh !! Puteri Ayu

Assalamualaikum.

Puteri Ayu kuih tradisional melayu paling sedap..Juadah kuih ini sesuai di hidang kan waktu petang mahupun sarapan pagi..Tapi kuih puteri ayu kuih paling aku suka makan menjelang ramadan..Bila sampai bazar kuih ini lah yang akan aku cari..Nikmat tau bila dapat makan kuih kegemaran kita nih...Walaupun 2 bijik tapi dia punya sedap..Masyallah....emmm....ta mahu lah cerita..

Siapa geng ibu amai suka makan kuih nih???Angkat tangan !!!! *_*

Ahad hari itu..aku sempat masak sup ayam je..Yang lain semua tue..beli di bazar iyer korang...Mood tak berapa nak rajin lah...hihihhi..


Sang Puteri Ayu berbaju hijau..2 ketui pun jadi lah...hilang penat seharian tau....

Bila dah masuk waktu bersahur..resepi paling suka ikan bilis, kentang, cili padi, bawang goreng lebih sikit..bubuh sikit kicap...emmm...bertambah lah aku makan tau korang....!!!
#ikanbiliskicap


Tunggu entry akan datang aku akan masak kuih, lauk yang sedap-sedap iyer korang....Itu pun kalau aku rajin lah...hahahahahha..

Selamat berbuka !!!


Terima kasih sudi baca !!!

1 comment:

  1. akak pun suke puteri ayu tp idak lah gile suke mcm org tu hehehe...

    lauk sahur tu walaupun simple mmg membuka selera

    ReplyDelete