Thursday, March 24, 2016

Taufu Fafa Mudah Dan Senang

Assalamualaikum.

Hai semua selamat petang korang..Cuaca panas dan keadaan kering macam nih meh aku share satu desert yang aku copy dari facebook..Sesuai untuk minum petang korang..Tengok macam senang jadi aku pun cuba lah buat..Semalam Johor cuti so..terjun lah ke dapur..lalalalalalala..

Bahan-bahan :

2 kotak soya..tak kisah jenama apa pun
1 cawan air
1 paket agar-agar bertali



Masak agar-agar bersama 1 cawan air.


Apabila agar-agar dah hancur boleh masukkan soya.


Masak sekejap kemudian tapis.


Jangan lupa masak gula melaka..Aku guna separuh je..Yang lebih simpan dalam peti.


Tuang kan dalam acuan..Ikut korang suka bubuh dekat bekas mana..


Nak cepat aku masuk dalam peti ais sekejap..


Nak makan ambik keluarkan..Jangan lupa tuangkan air gula melaka tadi.. 


Tara... !!!! Siap pun Taufu Fafa ..Mudah dan senang kan...



Terima kasih sudi baca !!

1 comment:

  1. ooooooo senang... blh try nih... sodap nya nengok mkn lak panas2

    ReplyDelete