Monday, November 5, 2012

hari weekend,melawat dan membeli di taman bunga...

Assalamualaikum..

Salam hujan semua bloggers..ujan membasahi bumi.semua orang dah cete banjir kat kawasan batu pahat ni.
Alhamdulilah kawasan senggarang selamat diduduki..Hujan tue rahmat dari ilahi..dan sesungguh pun hujan tak mematahkan semangat untuk melawat taman bunga pada hari minggu semalam.

Semalam MIL ajak dya pergi melawat taman bunga,walaupun ni bukan job baru dya tapi demi memenuhi permintaan MIL dya pergi jugak..baik kan dya.. -_-'.

Aktiviti MIL menaman pokok bunga..Tue lah kerja seharian dia bila di masa lapang.Dya hanya teman MIL sahaja.maybe coming soon pun dya kene belajar menaman pokok bunga..tengok kan je lah...

Meh layan dya tengok gambar yang ala2 gangnam style..di taman bunga Kampung Perpat, Rengit..



sampai je taman bunga MIL sibuk memilih ..semuanye pilih pokok yang berdaun..pelik !
tawar-menawar dah semestinya kan..sebab MIL beli 6 jenis bunga semalam..

 

bila masuk ke ruang bunga2 ni..rasa sejuk sangat..korang tahu tak kenapa??





my fav...ruang de bunga..paling sejuk sekali.. -_-' kalau bole nak dok lama2 kat sini tau !


koleksi bunga daisy yang cantik..MIL beli 2 kaler..merah bata dan yellow.. '-'

pic lama di Cowboy, Kulai..masa ini beli hantaran kat sini.
hahahahha !!!
motif letak : sebab de bunga2 sama dengan entry hari ini..alalalalalala

koleksi pasu yang pelbagai ukiran..MIL sempat membeli 2 besar+2 kecil
Total : 4 buah pasu

Cakap-cakap : total beli bunga semalam..bole beli seluar levis uollss..mega sale dah bermula.. bajet nak shopingg dan pi honeymoon -_-' bai2.

Terima kasih sudi baca !!!




18 comments:

  1. wah..syoknya beli bunga..mmg seronok pegi tmpat2 mcm ni tuk org yg minta gardeningkn :)

    ReplyDelete
  2. suke bunha tp x suke bercucuk tanam :)

    ReplyDelete
  3. mau rambang mata nak pilih bunga kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nsib baik MIL yg plih..klu dya abis lh...

      Delete
  4. hheheh biasalah tu org tu mmg suke tnm2 gini, mak akak ngn nyai akak pun mmg suke ngn tnm2 bunge, kalu di ajak pg nursery gini mmg jwbnyer berejam2 tka balik... akak rasa sbb kt nursery tuh ada mcm kemah hitam tu kot, itu yg rasa sejuk je.., heheheh

    ReplyDelete
  5. tirana aduka memang suka sangat kehijauan ni

    ReplyDelete