Saturday, November 21, 2015

Cara Mengecilkan Punggung Dengan Mudah & Berkesan

Assalamualaikum.



Tidak selesa dengan bentuk punggung anda yang besar?Ketahui cara mengecilkan punggung dengan secepat ini.Memiliki tubuh langsung dan ideal tentunya menjadi idaman bagi setiap orang apatah lagi kaum wanita yang umumnya sentiasa ingin nampak langsing dan menawan.

Bentuk atau ukuran punggung yang berlebihan boleh menjadi salah satu penghalang seseorang dalam meraih keyakinan dirinya.Tambahan pula kemantpan punggunya itu sering menarik perhatian orang terutamanya kaum lelaki.Malu ehhh !!! Bagi anda yang memiliki punggung besar jangan terburu-buru mahu melakukan cara yang tidak sihat seperti membuat pembedahan plastik sedut lemak dan sebagainya.

Anda harus ingat memiliki punggung besar adalah satu anugerah Tuhan yang wajar anda syukuri kerana tidak semua wanita berpeluang untuk memilikinya. Jika keadaan itu tetap membuatkan anda berasa tidak selesa anda jagna susah hati kerana ada beberapa tips dan cara yang anda boleh lakukan bagi menyelesaikan masalah tersebut.

Baik paha mahupun punggung yang besar atau lebar itu boleh dikecilakan dengan mudah kerana punggung terdiri daripada jaringan lemak dan kulit. Bersenamlah secara teratur supaya lemak-lemak yang terdapat di punggung dapat dihapuskan dengan mudah.

1. Lakukan Senaman Kardio.
Cara terbaik untuk mengecikan punggung dengan cepat atau pantas adalah dengan bersenam.Apabila anda melakukan diet makanan berlemak namun disebabkan anda tidak bersenam hasilnya tidak akan daapat dilihat dalam waktu yang singkat. Bahkan mungkin tidak berhasil. Tambahan pula dengan berdiet tanpa bersenam tubuh akan turun tetapi tubuh yang telah membesar kemudian kehilangan masa beratnya akan menjadi mengelebeh. Bersenam tidak semestinya harus melakukan aktivit berat. Usah memaksa tubuh melakukan senaman di luar kemampuan tubuh kerana ia mungkin akan menyusahkan atau menyakitkan anda sendiri.

Lakukan senaman ringan di atas katil ataupun sofa pun boleh.Caranya posisi tubuh pada posisi terlentang dan simpan tangan disebelah badan.Pilih tempat yang paling selesa untuk melakukan senaman ini.Kemudian angkat kaki kanan dan kiri secara bergantian dengan gerakan ke atas dan kebawah.Lakukan gerakan ini sebanyak 15 kali.Kemudian lakukan gerakan seperti mengayuh basikal.Ingat dalam senaman jumlah yang banyak tidak bermakna tidak dilakukan dengan baik. Oleh itu lakukan gerakan mengayuh basikal secara perlahan pastikan ia berjaya dibuat sebanyak 15 kali.

Kedua-dua gerakan senaman ini elok dilakukan pada setiap pagi setelah bangun tidur dan juga pada malam hari sebelum tidur. Jika mahu berasa tubuh sudah mampu untuk melakukan nya lebih jangan lupa untuk menambah jumlahnya.

2. Berjalan Kaki Atau Lompat Tali.
Apabila ingin melakukan gerakan senaman lain, lebih baik pilih senaman yang memang untuk paha dan punggung seperti berjalan kaki dan lompat tali.Dengan berjalan kaki secara tidak langsung anda telah mengerakkan punggung anda. Bahkan senaman kaki juga tidak disedari namun banyak kebaikanya. Dengan berjalan kaki sebanyak sepuluh ribu langkah setiap hari maka kaki paha dan punggung anda akan menjadi lebih kecil dan menarik.

3. Jaga Pola Pemakanan.
Anda disarakan untuk makan secara teratur.Biar kerap tetapi dalam jumlah makanan yang sepatutnya.Perbanyakkan makan buah dan sayuran segar agar tubuh mendapat jumlah vitamin dan mineral juga membantu membakar lemak dalam tubuh.Hindari pengambilan lemak karbohidrat serta gula.Perbanyakkan minum air putih.

4. Bernafas dan Cuba Kalahkan Nafsu.
Biasanya ketika sedang stress seseorang itu cenderung mencari jalan pintas menambah kalori.Bermakna kita akan membuat pilihan makan yang lebih baik ketika sedang bersantai.Untuk mengatasinya lakukan latihan pernafasan seperti yoga. Ketiak sedang rileks kita tidak akan berasa lapar. Jika dilakukan secara teratur pasti akan merasa manfaatnya.

Selamat mencuba dan semoga anda mendapat bentuk paha dan punggung yang ideal.

Terima kasih sudi baca !!!!

1 comment:

  1. msti cuba ni..
    bila dh beranak..mmg part ni lah mgembang

    ReplyDelete