Wednesday, March 21, 2012

Doa Seorang Ibu




Ibu Kita Dan Seorang Ibu

1) Lapangnya masa kita ada kaitan dengan keberkatan hidup kita.Kita adalah di bawah siksa Allah bila masa ada masa untuk buat benda tidak baik tapi tidak masa hendak buat yang baik (sobsobs3).

2) Jika kita tidak pernah kecukupan duit maknanya kita diseksa Allah.

3) Setitik air mata ibu jatuh, 10 kebaikan anak hilang, so ibu2 jangan jatuhkan air mata dan anak jangan bagi ibu jatuh air mata.Menangis kerana anak berjaya bukan sedih kerana angkara anak.

4) Kalau balik tengah malam, buka lampu tengok dan tatap muka ibu sebab wajah orang tidur akan menampakkan segalanya.

5) Ada 3 mata yang tidak dijilat api neraka
    - Melihat kaabah sehingga menitis air mata
    - Membaca al-quran sehingga menitis air mata
    - Memandang wajah yang sedang tidur sehingga berlinang air mata

6) 3 orang yang kita kena tengok dan selalu pandang dalam hidup (masa tidur)
    - Anak
    - Ibu
    - Suami
       Selingan : Kata ustaz kalau kita ada perselisih faham dengan suami sampai hendak   bercerai,tengok lah  muka bila dia tidur masih terbit perasaan kasih,sayang,cinta,rindu atau simpati jangan lah bercerai tapi jika tiada rasa semua itu maksudnya jodoh memang tidak ada..bole pi mahkamah jek :(

7) Orang yang selalu menatap dan memandang wajah ibunya tidakkan menangis di hari kematian ibunya .. (x menangis teruk la..) Bagi siapa yang masih ada ibu,,pandang lah selalu okay !!

8) Adalah menjadi 1 dosa jika kita mengguna jari telunjuk untuk menunjukkan sesautu pada ibu.

9) Kalau kita tidak mampu meletakkan diri kita di tempat yang terbaik, Allah akan letakkan kita di tempat terbaik dengan syarat letakkan ibu kita di tempat yang terbaik.
  
10) Barang siapa yang tidak mendoakan ibu selepas sembahyang buat ibu yang sudah meninggal maka dikira dia anak derhaka walaupun pada waktu ibunya masih hidup dia tidak pernah menderhaka.

11) Bila lalu depan kubur, perlahankan dan beri salam.

12) Tanda tanda siksa Allah atas muka bumi ni antara lain simpan harta sampai mati tak pernah keluarkan.Allah panjangkan usia ibu dan bapa supaya dia sakit dan nyanyuk untuk beri syurga pada anak anaknya.  Jagalah mereka dengan baik insyallah, syurga balasanya.  Jadi kalau tahu ibu/bapa sakit, berebutlah menjaga ibu/bapa kita.  Besar sangat pahalanya.Allah kalau boleh taknak kita masuk neraka jadi Allah takkan matikan seseorang dalam keadaan kotor dan berdosa jadi dia bagi kita sakit/malu/miskin untuk membersihkan kita sebelum dia mengambil kita.

13) Sesiapa yang bersedekah selalu, tidakkan miskin orang itu selamanya.

14) Jika mak kita sudah meninggal dan semasa hayatnya kita ada peruntukkan wang untuk dia, bila mak kita dah takde teruskan memberi peruntukkan tu sebagai sedekah.  Jangan kurangkan peruntukkan!! “Ya Allah, aku sedekahkan bagi pihak ibuku, semoga pahala sedekah ni sampai kepada ibuku”.  Itu yang membuatkan ibu bahagia.

15)  Kalau kita susah nak bersedekah, bayangkan wajah ibu kita baru kita ringan tangan nak bersedekah.

Selalu Bergaduh Dengan Ibu
Jika ada antara kita yang selalu bergaduh dengan ibu, ada kemungkinan kita diganggu saka.Antara ganguan saka, selalu mimpi bayi/budak.  Dukung bayi, susu bayi or selalu mimpi jatuh dari tempat tinggi/ selalu sakit tulang belakang/ tulang belakang bengkok/ rasa mengantuk selepas asarSaka dipindahkan melalui Kasih saying/ Harta pusaka, walaupun sebiji pinggan / Amalan / Sentuhan Symptom dah terkena saka
  1) Tak boleh tidor lena tapi bila dekat azan subuh, senang lena
  2) Bila dah peringakat teruk, di usia tua kita, tgh malam selalu lapar
  3) Susah nak dapat anak, senang gugur
  4) Ada rasa kelibat orang lalu
  5) Yang lagi parah, saka bersetubuh dgn kita, mengandung tapi anak hilang dalam kandungan jadi bila nak beintim, bercakap laa sedikit kerana saka menyerupai suami kita dan dia datang dalam keadaan diam

 - Cara hilangkan saka, Zikir “Laillahaillalah” 700,000 sampai habis, insyallah saka akan cair dan keluar dari badan.

- Antara penyakit saka adalah breast cancer, cancer rahim and cancer tulang.

- 3 penyakit yang tiada ubat yang penyakitnya adalah datang dari syaitan adalah cancer, aids and leukemia.  Kalau dapat ni pi laa perawatan cara islam jugak.

- Kalau ibu kita sakit cancer dan dia tak mampu berzikir, kita tolong zikirkan

Kalau ada penyakit was was, bacalah surah al-ikhlas.. “Qulhuwallahuahad…” 1000x sehari..

wallahulalam..

No comments:

Post a Comment