Friday, March 2, 2012

Bersikap lebih positif

Dya selalu mendengar orang berkata, perlu ada perubahan sikap untuk menghasilkan tingkah laku yang positif. Dya juga memastikan prestasi dalam dunia kerjaya sentiasa baik dalam seharian,bekhemah dan paling penting berdisplin dan bertanggjungjawab dalam melaksanakan tugas.

Secara umumnya, sikap positif adalah penilaian individu terhadap sesuatu perkara. Sesuatu perkara itu akan dinilai secara positif atau negatif bergantung kepada sikap seseorang. Dalam erti kata yang lain, sikap adalah permainan minda manusia. Sikap jugalah yang menghasilkan sesuatu tingkah laku. (iyer dak???)

Jadi, dalam keadaan normal untuk mengubah sesuatu tingkah laku, yang pertama harus diubah ialah sikap dahulu. Kita tidak mampu mengubah tingkah laku seseorang tanpa terlebih dahulu mengubah sikap mereka.Kita perlu USAHA untuk mengubah dan terus melakukan proses perubahan tingkah laku..

Apapun, kejayaan adalah faktor untuk mengubah sikap manusia .Banyak perkara yang baik hanya bermula dengan sikap dan penilaian yang positif terhadap sesuatu perkara.

So..renung2 kan lah iyer kwn2...

No comments:

Post a Comment