Saturday, December 27, 2014

Percutian Last Minit

Assalamualaikum.

Kali pertama aku bawa Amai jalan jauh last week iaitu ke Port Dickson.Sebenarnya aku tak planning pun nak ke situ cuma fikir nak jalan-jalan Melaka pergi zoo bawa Amai tengok binatang.Tapi bila pagi sabtu tu laki aku cakap alang-alang sampai Melaka terus je lah sampai Port Dickson.Lagipun bukan jauh pun Melaka ke Seremban.Aku pagi tue jugak punggah beg bagai.Dengan susu baju Amai.
Jadi kelam kabut sikit pagi tue.Aku gerak pun dah kol 11.30 tenghari.
Aku siap mention dengan laki aku "B kalau hotel tak ada kosong cam ne?"suke sangat buat plan last minit.Lagi kita pergi nih weekend tau!! Laki aku siap cakap " pe susah tidur je lah dalam khemah tepi pantai.Kat area situ ramai famili tidur dalam khemah.Aku glupppp sekejap !!

Amai masuk kete je dah mula mamai.Lagi-lagi nampak selimut busuk dia.Mau dia nak zzzz

Masa nih kitaorang dah sampai Seremban.Jem giler.Busan.Jadi selfie lee sekejap

Alhamdulilah.Kami sampai destinasi di tuju.Laki aku book Hotel Seri Malaysia.Masa call receiptiont cakap tinggal dua je yang kosong.Nasib baik.Kalau tidak tidur lah dalam khemah tau.Hewhwew.
Depan tu pantai.Bole lah mandi-manda kat situ sambil rilex menikamati laut yang indah.Chewah !

Anak mummy happy sangat lah.Alhamdulilah dari Batu Pahat sampai lah sini Amai nyenyak tidur.Syukur dia tak banyak ragam sepanjang perjalanan.Laki aku book 1 malam je.Sok check out pukul 12 tengahari.Balik baru singgah Melaka.Jauh kan perjalanan kami selama 2 hari nih. :)

Laki aku tak ada masa nih.Pergi bawah beli makanan.Sebab malam tue ada bola sepak final.Malaysia vs Thailand.Laki aku cakap kita makan lepas abis bola je lah.Nak tunggu pukul 11malam baru bola abis mau tak nya aku kebulur nanti.

Ouh Banana Boat.Masa nih orang dah start turun.Aku turun pukul 9pagi selepas sarapan.Awal-awal diorang dah mandi kat sini.Kalau dah tengahari panas tak syok lah mandi.Lagipun cuaca mendung,hujan pun renyai-renyai.

Amai mula-mula merengkek sangat-sangat masa laki aku letak kaki kat pasir.geli kot.

Bila ombak kecil sampai laki aku cepat-cepat letak kaki dia kat air.Jerit-jerit Amai.Takut lah anak mummy nih.

Ketakutan dan kejeritan tue sekejap je.Pas tue dah mula nak berdikari sendiri.Main sendiri.

Tengok  dah lah tue.Sekejap je pas tu mula lah nak jalan sana sini.

Amai nampak bola.Dah tak mau mummy pegang dia.

Tengok camera pun tak nak.Sibuk dengan bola orang punye.Matahari dah mula naik.Kena balik hotel kemas-kemas cepat sebab check out 12pm.Sekejap je kat sini kan.

Daddy pergi ambik kereta.Kami tunggu di lobby.Tengok lah anak aku cepat betul koya kertas.Pantang tinggalkan sekejap.

Mummy tahun depan bawa Amai jalan jauh sikit tau.!! Amai janji Amai akan berkelakukan baik je :)
Insyallah sayang.Ada rezeki bawa awak jalan lagik.

Sayang mummy !

Terima kasih sudi baca !!!